Hiking Brecon Beacons

by - June 22, 2015

Bismillah.

Waktu musim salji bulan dua hari tu, sempat ambil peluang untuk hiking di Brecon Beacons.
Teruja nak buat SNOWMAN. That my dream. Peluang untuk main salji tak semua orang dapat. Sebab tu rasa bersyukur sangat. Alhamdulilah.

Dugaan naik bukit waktu musim salji memang banyak. Especially tiba-tiba ada ribut salji yang kuat. Dengan suhu yang sejuk, lantai bukit yang licin dan curam, kabus yang tebal, sarung tangan yang tak berapa nak memanaskan tangan, membuatkan kami lebih cekal dan menjadi kenangan yang tak mudah untuk dilupakan. Akhirnya, sampai juga ke puncak. *nangis*

Tips pada musim sejuk, gunakan "thermal" either baju atau seluar untuk panaskan badan kita. Thermal ni  macam legging dan inner biasa, cuma fungsi dia sangat superb! Waktu naik bukit hari tu, kami memang gunakannya. Memang tak rasa sejuk langsung walaupun salji tebal. Cuma salah terbeli sarung tangan. Itu yang tangan frozen sangat and rasa jari-jari nak patah. Please jangan beli sarung tangan kain cotton, kalau nak hiking musim sejuk kena pakai sarung tangan kulit.

Macam biasalah, kami selfie untuk buat kenangan. Guna camera gopro hero 3 plus black edition. Gambar cantik dan tak perlu susah-susah nak edit lighting. Nah, belanja selfie sikit !


Starting Point sebelum hiking
Selfie with love :) 
Sangat tebal salji waktu ni. Fluffy pulak tu. Heaven giler bila baring atas dia.
Snowman. Finally !
Love with hiking stick. Cucuk salji nak tengok ketebalan.
Hey, it's me !
Okay, itu sahaja gambar-gambar yang boleh di share dekat blog. Kalau update banyak-banyak, nanti berat my blog. Wehuuu~

You May Also Like

0 comments