Submit Dokumen VISA di Wisma MCA

by - September 10, 2014

Setelah selesai isi borang permohonan visa ke UK secara online, last step dyorg akan suruh buat bayaran. Bayaran boleh dibuat secara debit (tolak duit dalam akaun) mahupun credit. Then, barulah appoinment ditetapkan. Kalau boleh, datanglah awal ke Wisma MCA. Digalakkan naik public transport. Lagi senang dan jimat masa. 

Wisma MCA

Address: No. 163, Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur. 

Kalau naik Putra LRT, berhenti dekat station Ampang Park. Keluar ikut arah signboard Citibank sebab Wisma MCA bersebelahan dengan bank tu.

Bila sampai ke Wisma MCA, kena naik ke tingkat 3 (ada signboard kat kaunter bawah) untuk cek dokumen yang dibawa sebelum naik ke tingkat 19. Kena berkumpul dalam dewan dulu. Nanti security guard akan panggil based on appoinment time stage by stage. Ada dalam lima kaunter yang dibuka. Setelah dokumen korang dicek dan dicop, korang diarahkan naik ke tingkat 19.

Tingkat 19

Sebelum masuk ke area kaunter, security guard akan arahkan korang untuk tinggalkan handphone dan beg di rak. Ambil nombor dan tunggu sehingga nombor dipanggil. Jangan tersalah ambil nombor, sebab kat situ ada urusan Visa negara lain. Ambil yang UK punya. Nanti korang akan di interview oleh pegawai yang bertugas few question macam nama penuh, no passport dan lain lain sebelum cap jari dan gambar diambil. Tempoh masa yang diambil untuk VISA siap ialah 5 hingga ke 15 hari. Kalau tak urgent, korang amik proses yang biasa je. Jadi tak de lah korang kena bayar lebih. 

Bila visa dah siap, dyorg akan email untuk pick up visa :). Jangan risau sebab semua staff dekat sini sangat membantu. Pakaian ke sanaa macam ke pejabat pos je. Tak perlu formal sangat. Alhamdulilah tak sampai satu jam urusan kami selesai. Rasa lega sangat.  


You May Also Like

0 comments